Цифрова економіка

  СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 051 «Економіка»

Освітня програма «Цифрова економіка»

Освітньо-професійний ступінь

фаховий молодший бакалавр з цифрової економіки

Передумови

на основі базової загальної середньої освіти (база 9-ти класів)

Форма навчання

денна форма навчання

Термін навчання

3 роки  

Актуальність професії

Розвиток цифрової економіки тісно пов’язаний з: переміщенням усієї ділової активності в Інтернет (переходом в онлайн формат цілих секторів економіки), ринком праці (зміною структури зайнятості, виникненням нових вимог до професійних компетенцій), роздрібним ринком (сферою електронної торгівлі), онлайн-банкінгом та іншими онлайн-сервісами, побутовими, кур’єрськими та фінансовими послугами, здійсненням грошових переказів, бізнесом із доставки їжі, лікарських засобів тощо. Все це призводить до зростання попиту на фахівців у галузі ІКТ (Інформаційно-комунікаційних технологій) з цифровими навичками роботи з інформацією із застосуванням сучасних засобів телекомунікацій та програмних продуктів.

Перспективність професії

Фаховий молодший бакалавр з цифрової економіки - це:

  • цікава, динамічна, креативна та різноманітна робота;
  • можливість сучасно, по-новому працювати з великими потоками інформації в електронній торгівлі, секторах економіки, які повністю спираються на цифрові технології;
  • широке застосування інформаційних технологій в економічній діяльності;
  • успішність та використання потенційно нових можливостей для економічного процвітання, соціальної інтеграції та екологічної стійкості;
  • безпрецедентна реорганізація роботи завдяки новим технологіям і соціальним медіа;
  • перспектива професійного розвитку;
  • шанс знайти престижну високооплачувану роботу, відкрити власну справу, заробляти гроші через Інтернет.

Професійні компетенції

Сучасний фахівець з цифрової економіки як складової нової економічної реальності XXl ст. – це всебічно розвинена особистість, здатна оригінально та логічно мислити, грамотно ініціювати задуми у сфері нових засобів інформації, генерувати інноваційні ідеї, працювати в команді.

Він повинен знати:

  • термінологію цифрової економіки;
  • зміст цифрових продуктів/послуг;
  • юридичні аспекти захисту конфіденційних даних споживачів та кібербезпеки;
  • нормативно-правову базу використання цифрових технологій в інноваційних процесах;
  • основи застосування електронного документообігу;
  • принципи ведення електронного бізнесу та комерції;
  • роль держави як регулятора, захисника і популяризатора розвитку цифрової економіки;
  • форми державного податкового стимулювання розвитку цифрових інновацій;
  • місце систем штучного інтелекту в економіці;
  • специфіку функціонування складових цифрової економіки;
  • види сучасних цифрових технологій та релевантні сфери їх впровадження;
  • соціальні та економічні наслідки новітніх технологічних трендів;
  • сучасні тенденції розвитку цифрової економіки в Україні.

Повинен вміти:

  • відслідковувати сучасні тренди у розвитку цифрових технологій у сфері економіки, освіти, науки, технологій тощо;
  • здійснювати цифровізацію бізнес-процесів із застосуванням сучасних релевантних технологій;
  • використовувати можливості мобільних цифрових технології у розвитку технологічних проектів;
  • працювати з цифровими продуктами/послугами;
  • використовувати цифрові платформи у процесі розвитку бізнес-моделей
  • управляти продажами;
  • стратегічно мислити;
  • використовувати цифрові технології в освіті, діловій сфері та повсякденному житті;
  • будувати власну кар’єрну траєкторію, персональний бренд, імідж з урахуванням цифрової трансформації економічного та суспільного життя;
  • володіти ключовими фінансовими технологіями;
  • професійно працювати із соціальними мережами, пошуковими системами та інтернет-сервісами;
  • будувати власну інформаційну безпеку та протистояти маніпулятивним технологіям.

Спеціальні дисципліни, які вивчають студенти:

  • Цифровий маркетинг;
  • Міжнародна економіка;
  • Фінансовий інжиніринг;
  • Менеджмент;
  • Фінанси підприємств;
  • Бухгалтерський облік;
  • Оптимізаційні методи та моделі;
  • Економетрія;
  • Управління проєктами інформатизації;
  • Інформаційні системи і технології в управлінні;
  • Імітаційне моделювання;
  • Прогнозування соціально-економічних процесів;
  • Системи підтримки прийняття рішень;
  • Технології аналізу великих даних;
  • Електронна комерція;
  • Елементи теорії ігор;
  • Блокчейн-технології та криптовалюти;
  • Фінансова математика;
  • Ризикологія;
  • Актуарна математика;
  • Організація виробництва в умовах цифрової економіки;
  • Моделювання бізнес-процесів;
  • Моделювання фінансових ринків;
  • Штучний інтелект;
  • Системи захисту економічної інформації;
  • Технологічне програмування;
  • Основи веб-програмування;
  • Статистика;
  • Цифрові технології в сфері фінансів.

Працевлаштування фахівців із цифрової економіки

Випускники коледжу можуть працювати у:

  • секторах промисловості, бізнесу та органах державного управління;
  • фінансових установах (банках, страхових компаніях тощо);
  • сфері надання державних послуг;
  • консалтингових та IT-компаніях;
  • престижних міжнародних компаніях;
  • транснаціональних корпораціях (ТНК), холдингах;
  • торговельних підприємствах;
  • туристичних компаніях;
  • управліннях експортно-імпортними операціями підприємств;
  • Інтернет-підприємництві.

Посади, які можуть обіймати фахівці з цифрової економіки:

  • аналітики та розробники інтелектуальних систем аналізу;
  • фахівці й керівники відділів фінансів, логістики, підтримки продажів, планування і аналізу, ефективності виробництва, оптимізації бізнес-процесів, фінансового аналізу;
  • IT-фахівці;
  • менеджери проєктів;
  • економісти;
  • фахівці з інформаційних технологій;
  • помічники керівника;
  • фахівці з роботи з цифровими даними;
  • генеральні директори підприємств;
  • керівники підприємств;
  • директори філії;
  • керівники відділів у банках та інших фінансових установах;
  • керівники економічних відділів;
  • фахівці в області економічного консалтингу;
  • головні економісти підприємств;
  • герокінезіологи;
  • аналітики автотранспорту;
  • фахівці з сонячних технологій;
  • ренатуралізатори;
  • персональні веб-менеджери;
  • містопланувальники;
  • аудитори екосистем;
  • консультанти із питань роботів;
  • цифрові мемуаристи;
  • дизайнери ігрофікації;
  • архітектори віртуальної реальності;
  • інженери 3D-друку;
  • консультанти з цифрової валюти.

Після закінчення навчання в коледжі випускники можуть продовжити навчання за ступеневою освітою у закладах вищої освіти України, які готують спеціалістів за напрямом підготовки «Цифрова економіка», в першу чергу в Київському національному торговельно-економічному університеті та у Вінницькому торговельно-економічному інституті КНТЕУ.